Sotsiaalmeedia põhjal on võimalik luua endast kuvand, mis loob sinust üldmulje tööandjale. Ülevaatele informatsioonist, mis sinu kohta internetis leidub, tasub sama palju rõhku pöörata kui CV-le endale. Ameerika Ühendriikides korraldatud uuringu kohaselt otsib ligi 70% tööandjatest taustainformatsiooni töötajate ning kandidaatide kohta sotsiaalmeedia kontodelt. 63% tööandjatest kasutab otsingumootoreid (Google, Yahoo, Bing). Ettevõtete selline tegevus kujutab endast eesmärki säilitada ettevõtte hea maine. Taustainformatsiooni otsimine vähendab riski palgata tööle isik, kes võib kuidagi kahjustada ettevõtte mainet või olla sobimatu sellele ametikohale ja tiimi. Sotsiaalmeedia konto ülevaatamine ning tööandjale atraktiivsemaks muutmine ei tähenda, et enda kohta peaks avaldama valeinformatsiooni õpingute või eelnevate tööandjate kohta – hea üldmulje jätab pisidetailidele keskendumine.

Siinkohal toome välja mõned nõuanded, millele tähelepanu pöörata, et tööandjale ennast heas valguses näidata:

  • Esimese asjana vaata kriitiliselt oma profiili võõraste silmade läbi, mis mulje võid võõrale jätta. Sul on võimalus valida, mis informatsiooni soovid jagada inimestega, kes ei pruugi sind tegelikkuses teada.
  • Facebook on töövahend – sinu profiil on sinu nägu ja tegu. Eemalda oma profiililt pildid ning postitused, mille sisu võib tööandja jaoks provokatiivne olla (s.t silmnähtavas joobeseisundis fotod, ühiskonnakriitilised ja diskrimineerivad seisukohad).
  • Keskendu postitustes enda huvide kajastamisele. Tööandja jaoks on vägagi tervitatavad postitused, kus presenteerid oma vaba aja tegevusi. Kõik perekondlikud, ühiskondlikud, sportlikud ja loomingulised tegevused jätavad sinust kui potentsiaalsest tulevasest kolleegist hea üldmulje.
  • Ära muuda Facebooki kontot enda teiseks CV-ks. Tööandja soovib sotsiaalmeedia kaudu näha sinu teist külge – piisab sellest, kui oled välja toonud näiteks enda viimase kooli ja töökoha. Liiga palju informatsiooni kontol võib külastaja informatsioonitulva alla matta. Sama kehtib ka Instagrami kohta – näita pigem enda isiksust ja omapära, et tööandjal tekiks sinust kuvand, kas sobiksid ettevõtte kultuuriga.
  • Lisa sotsiaalmeediasse oma videoformaadis CV. Kui sa ei ole varem kokku puutunud video CV tegemisega, tuleb appi Nipila.ee tööelublogi, kust saad nippe silmapaistva video CV koostamiseks.
  • Kui sa ei suuda enda sotsiaalmeedia kontosid piisava tähelepanuga hallata ning kipud siiski postitama ebasobiva sisuga informatsiooni, siis muuda oma konto privaatseks!

Kui soovid veelgi suurendada oma tööle saamise võimalusi, loe Nipila.ee tööelublogi, kust leiad näpunäiteid edukaks kandideerimiseks. Tööandjad ootavad sind!

Loo autor on Lisette Soop, CV.ee praktikant.