„Terav konkurents ja istekohtade ülepakkumine Tallinna liinidel ei võimalda meil täna siin kasumlikult opereerida," teatas ettevõtte endine finantsjuht Kristi Ojakäär suvises pressiteates Nordica Tallinna-liinide täieliku sulgemise kohta. Nordica lennatud liinid anti üle teistele vedajatele ja nüüd keskendutakse põhimõtteliselt sellele, mida on Nordica ja LOT-i tütarfirma Regional Jet algusest peale teinud: pakkuma teistele lennukompaniidele allhanget. Nordica tänane juht Erki Urva tunnistas veel selle nädala lõpuski Ärilehele antud intervjuus, et eranditult kõik Tallinna liinid toodavad kahjumit.

Nelja tegutsemisaasta jooksul on Nordica suutnud tekitada paljudele nii rõõmu kui südamevalu, õnnestumisi ja läbielamisi.

Vaata fotosid ja loe Nordica tekkimise ja lahkumise lugu lähemalt Ärilehes ilmunud artiklitest SIIT.

Viidatud artiklis räägib ka üks kogenud Nordica piloot oma vastakatest tunnetest lennufirma lõpetamisel.

Jaanus Orusalu töötas üle kümne aasta Estonian Airis piloodina, rajas pärast lennufirma lõppu paari kolleegiga oma personalirendifirma Best Crew OÜ ja osutab 2016. aastast oma firma alt teenuseid Nordicale.

Ta ütleb, et peamine põhjus, miks ta otsustas Eestisse piloodina tööle naasta, oli kogu asja n-ö suurem eesmärk. „See on ikkagi kodulennuväli, kodubaas, Eesti asi. Tallinnast algavatel lendudel on alati selline suurem mõte, et elavdada siinset majandust, tuua siia ärireisijaid, aga ka suurendada Eesti lennunduskompetentsi," räägib Orusalu. „Nüüd on aga nagu Eesti rahva ees natuke piinlik. Tegime suure asja, kulutasime palju raha ja nüüd siis tõmbame juhtme seinast välja ja teeme välismaal kõigile teistele allhanget... Ma saan aru, et see on majanduslikult kasulik, aga see ei teeni ikkagi algset eesmärki siinset majandust edendada. Piinlik ongi sellepärast, et kulutame hulga riigi raha, samal ajal jäävad teed ehitamata või paneme koole-lasteaedu-päästekomandosid rahapuudusel kinni. Ja siis meie ütleme, et oih, ei tulnud välja."

Orusalu on seda meelt, et Eesti-sugustel ääremaadel peaks olema võimalus oma lennundust siiski toetada või tuleks leida selliseid võimalusi, nagu lätlased teevad. Selleks on aga vaja alustuseks inimesi, keda see päriselt huvitaks, kes töötaksid välja pikaajalise kontseptsiooni ja kellega poliitikud ka kaasa tuleksid. „Ma loodan siiralt, et varem või hiljem siit ikka midagi uuesti alustatakse."